17 Mac 2010

Cuti-Cuti ke Terengganu

Assalamualaikum,

Pada 13hb Mac, kami sekeluarga telah pergi melancung ke Kelantan & Terengganu. Kami bertolak dari rumah jam 8.00 pagi dan melalui jalan Grik.

Sempat bergambar bersama anak-anak di puncak Banjaran Titiwangsa

Kami tiba di Rantau Panjang pada jam 1.00 petang dan sempat membeli belah di kawasan berkenaan. Selepas itu, kami sempat bersolat di masjid yang mempunyai ciri-ciri cina di Rantau Panjang.

Pada jam 2.00 petang kami terus bertolak ke Kuala Terengganu dan menginap di Ce'Wer Resort di Marang Terengganu, Tuan rumah memang seorang yang peramah. Saya mencadangkan sesiapa yang ingin bercuti di Terengganu, silalah hubungi 019-9847373. Rumah yang luas dan harga yang berpatutan. Kami dikenakan bayaran RM70.00 semalam dan rumah ini berdekatan dengan pantai.

Pada pagi 14.03.2010, kami pergi bershopping di Pasar yang terkenal di Terengganu dan telah menghabiskan duit beberapa ratus ringgit ( sbb beli baju batik jer ).

sedang berehat selepas bershopping

Sempat lagi berposing!!!!

Pada sebelah petang kami pergi ke Taman Tamadun Islam dan juga masjid kristal.

Masjid Kristal

Pada sebelah malam, kami telah pergi makan di Kedai Cafe Razila berdekatan dengan Masjid Terapung. Masakan memang sedap dan murah!..saya cadangkan sape2 yg pegi trengganu, singgahlah di kedai ini, memang puas hati.

Pada 15.03.2010 kami bertolak pulang ke Kuala Lumpur, singgah di rumah kakak di Bukit Beruntung. Kami balik melalui lebuhraya pantai timur dan melalui genting. keadaan semasa kami pulang berkabus dan membuatkan anak2 takut sbb tidak pernah mengalaminya.

Kabus di Genting Awana

Ketika menuruni bukit di bahagian kuala kubu baru

Kami bermalam di rumah kakak dan keesokkan hari pulang ke rumah di Pulau Pinang.

Ini adalah catatan saya sepanjang bercuti bersama keluarga. Banyak lagi tempat-tempat yang indah untuk kita lawati di Malaysia ini.