Naib Presiden Kanan, KFC Malaysia, Ling Mee Jiuan berkata, antara menu baharu untuk sarapan pagi termasuk set hida­ngan Classic Rice yang dilengkapi nasi Colonel dengan ayam go­reng Original Recipe, telur mata kerbau serta sambal pedas yang lazat.
Ujarnya, set Classic Rice juga boleh didapati dengan pilihan hidangan dua ketul ayam bagi mereka yang berselera besar.
Tambahnya, bagi pelanggan yang menggemari sarapan ringkas dan pantas mereka boleh memilih pelbagai hidangan ‘Grab N Go’ seperti Egg Riser, Zinger Riser, dan Twister Lite, tidak ketinggalan juga hidangan sarapan yang paling popular di KFC iaitu Bubur Zinger.
“Di KFC, kami ingin memudahkan pelanggan dalam menikmati hidangan sarapan yang lengkap dengan rasa yang sungguh lazat, berbaloi serta memberi lebih nilai untuk wang anda,’’ katanya dalam kenyataan hari ini.
Set Classic Rice kata beliau, diilhamkan daripada citarasa rak­yat Malaysia yang gemarkan pe­das dalam sarapan mereka. Seperti juga hidangan tengah hari dan makan malam, rakyat Malaysia turut menginginkan rasa pedas dalam sarapan pagi seperti yang mereka nikmati dalam hidangan Nasi Lemak, Roti Canai dan juga Dim Sum ala Kantonis.
Mee Jiuan menambah, produk sarapan ‘Grab N Go’ pula disasarkan kepada golongan muda yang bekerja di pejabat yang inginkan sarapan yang ringkas dan cepat.
“Hidangan-hidangan sarapan KFC boleh didapati pada harga serendah RM4 dan pelanggan boleh menikmati minuman kopi secara percuma dengan setiap pembelian hidangan pada hari biasa,” katanya.